שר התפוצות לרבה של קייב: "ישראל תמשיך בתמיכתה"

פנחס בן זיו 1 Comment on שר התפוצות לרבה של קייב: "ישראל תמשיך בתמיכתה"

רבה של קייב הרב יונתן מרקוביץ נועד עם שר התפוצות עמיחי שיקלי. הפגישה עסקה במצב הקהילה היהודית בקייב והקהילות היהודיות באוקראינה ובסיוע הומינטרי לתושבי אוקראינה באמצעות הקהילות המקומיות

השר עמיחי שיקלי עם הרב יונתן מרקוביץ'
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

על רקע התמשכות המלחמה באוקראינה ומצבם של הקהילות היהודיות, נועד אתמול שר התפוצות השר עמיחי שיקלי עם הרב יונתן מרקוביץ' שליח חב"ד ורבה הראשי של קייב.

במהלך הפגישה, בה השתתפו גם יועצת השר לענייני הקהילות היהודיות והרבנית אלקע מרקוביץ', הודה הרב מרקוביץ' לשר שיקלי על השתתפות המשרד בקייטנות ובפעילויות הקיץ לקהילות באוקראינה ועל ההתעניינות והתמיכה השוטפת של המשרד בקהילות יהודיות ברחבי העולם ובפרט בקהילות היהודיות באוקראינה.

"במהלך המלחמה הצטרפו חברים רבים חדשים לקהילה", שיתף הרב מרקוביץ. "יהודים רבים שלא היה להם כל קשר ליהדות או למסגרת יהודית, ביקשו להצטרף ולהיות רשומים כחברי קהילה כדי לקבל תמיכה קהילתית, נפשית והומינטרית". לצד הפעילות הקהילתית בקייב, הציג הרב מרקוביץ' את הפעילות עם היהודים בבתי הסוהר באוקראינה, הנעשית מתוקף תפקידו כרב בתי הסוהר של אוקראינה. בנוסף ציין הרב מרקוביץ' גם את פעילות ארגון JRNU בהובלת המנכ"ל הרב שלוימי פלס שמסייע רבות ליהודי אוקראינה.

השר שיקלי הציג את פעילות המשרד למלחמה באנטישמיות ברחבי העולם, בדגש על אירופה ומזרח אירופה והחשש מפני עליית האנטישמיות באוקראינה לאחר המלחמה. הרב מרקוביץ הדגיש שכל הפעילות ההומינטרית של קהילת חב"ד JCC בקייב, הכוללת חלוקת סלי מזון, תרופות לנזקקים ופעילויות סיוע אחרות, פתוחה לחברי הקהילה וכלל תושבי קייב.

ההתמודדות של התושבים והקהילות היהודיות, נמצאת על סדר יומו של משרד התפוצות. השר שיקלי והרב מרקוביץ שוחחו על פרוייקט הסיוע הפסיכולוגי שמתכנן משרד התפוצות לקהילות באוקראינה. הרב מרקוביץ' הדגיש כי הקהילה בראשותו תקצה לכך מקום בבתי הכנסת ובתי הספר בקייב, כדי לאפשר למעוניינים להסתייע באנשי מקצוע ולהקל על המצוקות הנפשיות בעקבות המלחמה.

השר אמר כי משרדו ימשיך לעמוד לימין הקהילות היהודיות באוקראינה כולה ובקייב בפרט ויתמוך בפעילות הומינטרית שתחזק את מעמדן של הקהילות היהודיות בקרב התושבים המקומיים. לאחר הפגישה עם השר שיקלי, נפגש הרב מרקוביץ' גם עם מנכ"ל משרד התפוצות אבי כהן סקלי, להמשך ביצוע שיתופי הפעולה בין משרד התפוצות והקהילה היהודית בקייב.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    מעניין מי בוחר את הרב הראשי בקייב… למה שלוחי חב"ד, שעושים עבודה נפלאה, זקוקים לתוארים המנופחים חסרי המשמעות?